V čigavih rokah je TEŠ, kdo plačuje zgrešeno investicijo in kaj porečejo prebivalci, če se bodo v TEŠ 6 kurili odpadki?

Foto: http://www.hse.si/si/medijsko-sredisce

Ta vprašanja so v tem času najpogostejša in s temi vprašanji se ukvarjajo tako mediji, kot uporabniki električne energije.

Vedno glasnejše so namreč govorice, da se delovanje TEŠ-a še vedno skriva za nerealnimi številkami poslovanja; da so velikanske izgube; da se bo veliko dražji premog uvažal; da bodo porabniki tisti, ki bodo to plačevali.

Koliko je resnice v vseh teh govoricah bo najbrž pokazal čas, je pa res, da se po poročanju medijev že kažejo prvi znaki, ki bi nas morali skrbeti?

Siol.net namreč poroča, da so na mesto začasnega direktorja postavili Mitjo Tašlerja, ki je bil prej zaposlen pri Alstomu.

Kdo je Mitja Tašler:

– kariero je začel v podjetju CEE, ki je bilo v lasti Petra Kotarja in tam delal do leta 2010. (Kotar je eden od osumljencev v zadevi TEŠ 6.)

– Tašler je sodeloval pri pripravi razpisne dokumentacije za gradbeno dovoljenje in tehnološko opremo TEŠ 6.

– leta 2010 je prišlo do prekinitve pogodbe TEŠ-a s podjetjem CEE. Ugotovili so namreč, da je imel Kotar v poslu dvojno vlogo. Tašler je takrat odšel v Termoelektrarno Trbovlje.

– tam je vodil projekt čistilne naprave.

– čez eno leto se je zaposlil v TEŠ. Postal je projektni menedžer pri gradnji bloka 6. Elektrarno je takrat vodil Branko Debeljak (zdajšnji izvršni direktor tehničnega sektorja).

– leta 2013 je vodenje TEŠ-a prevzel Peter Dermol in Tašler je menda kot kader padel v nemilost.

– Tašler se je zaposlil v Alstomu.

– leta 2017, ko je potekla garancijska doba bloka 6, se je vrnil v TEŠ. Zanimivo pri tem je morda to, da je v tistem času HSE zaradi oškodovanja vložil tožbo proti Alstomu.

-Tašler je sedaj imenovan za začasnega direktorja TEŠ-a. To delo naj bi menda opravljal šest mesecev, v tem času pa bi HSE poiskal novega direktorja.

Kot začasni direktor najbrž ne bo imel lahkega dela, saj TEŠ posluje z veliko izgubo. Letos pa bodo problematični tudi emisijski kuponi, saj cena zanje leti v nebo.

Prav tako se bo moral soočiti s problemom uvoza premoga, ki še čaka na odobritev pri agenciji za okolje.

Pojavlja se tudi načrt HSE in TEŠ, da bi v bloku 6 začeli sežigati več 10 ton odpadkov.

Nič manj zaskrbljujoč pa ni podatek, da se mora začeti pripravljati dokumentacija o zaprtju Premogovnika Velenje in TEŠ. To je predvideno med leti 2030 – 2040.