Poslanka Anja Bah Žibert je na Vlado Republike Slovenije naslovila pisno poslansko vprašanje s podružničnimi šolami.

Celotno poslansko vprašanje objavljamo spodaj:

Spoštovani,

v Sloveniji smo v 30 letih izgubili okoli 100 podružničnih šol, kar pomeni, da se vsako novo šolsko leto v povprečju ne odpre več vrat teh šol. Mnogi pravijo, da so podružnične šole pravi biseri šolskega sistema, predstavljajo pa tudi neprecenljivo vrednost za prebivalce okolja, v katerem se nahajajo. Gre za območja z nizko poseljenostjo, ki se vseskozi borijo, da ne bi na koncu ostali kraji brez prebivalcev.

Na obstoj ali neobstoj podružnične šole v nekem kraju mnogi, predvsem mlade družine, tako vežejo svojo odločitev, ali bodo ostali ali se preselili bližje matičnim šolam. K temu lahko dodamo še posredna in neposredna delovna mesta pa poseben utrip oziroma življenje, ki ga, kot pravijo, skupnostim prinašajo podružnične šole.

Zaposleni v podružničnih šolah že več let opozarjajo, da bi za delo v kombiniranih razredih, ki so stalna in večinska praksa, potrebovali dodatna izobraževanja že v času študija ter strokovno podporo v času poučevanja.

Potem pa so tukaj še lokalne skupnosti. Mnogi župani opozarjajo, da se sicer nujne investicije v podružnične šole vse prevečkrat zamikajo oziroma odlagajo, saj občine, ki imajo podružnične šole, takšnih finančnih bremen pogosto ne zmorejo.

Sprašuje sledeče:

  1. Koliko podružničnih šol še imamo danes v Sloveniji in v katerih krajih?
  2. Katere podružnične šole so svoja vrata zaprle v zadnjih petih letih in v katerih krajih? Prosim za podatke po letih.
  3. Ali Vlada Republike Slovenije načrtuje dodatne ukrepe za izobraževanja (v času študija in v času poučevanja) učiteljev v kombiniranih razredih?
  4. Ali Vlada Republike Slovenije načrtuje finančno pomoč občinam, ki imajo podružnične šole?

 

 

Spletno uredništvo