V dvorani Državnega sveta je včeraj potekala 7. redna seja Državnega sveta Republike Slovenije, na kateri so državni svetniki med drugim sprejeli tudi pobudo državnih svetnikov Petra Dermola in Bojana Borovnika glede vključevanja otrok s posebnimi potrebami v glasbene šole. Med drugim sta predlagala izvedbo pilotnega projekta, prek katerega bi lahko med otroci s posebnimi potrebami spremljali učinke glasbenega poučevanja in vpliv glasbe na njihove sposobnosti.

Na enem od dogodkov Glasbene šole Fran Korun Koželjski Velenje, ki se ga je udeležil tudi župan Mestne občine Velenje Peter Dermol, so prisotni izrazili željo, da bi v glasbenih šolah poučevali tudi otroke s posebnimi potrebami. V tej glasbeni šoli so imeli in imajo še danes vključene otroke s posebnimi potrebami v okviru kurikulumov, ki so lahko sprejemljivi. Starši otrok s posebnimi potrebami se obračajo na občino s prošnjo za financiranje programa v javni glasbeni šoli za otroke s posebnimi potrebami, saj skupaj s strokovnimi službami ugotavljajo, da glasba močno in pozitivno vpliva na razvoj in kvaliteto življenja njihovih otrok. Ker vključevanje otrok s posebnimi potrebami v glasbene šole ni regulirano, je težko pridobiti podatke o glasbenih šolah, ki izvajajo tovrstni dodatni pouk na lastne stroške oziroma na stroške občin ustanoviteljic.

Župan Peter Dermol, ki je tudi državni svetnik, je skupaj z državnim svetnikom Bojanom Borovnikom tako predlagal, da se z javnoveljavnimi programi v javnih glasbenih šolah omogoči otrokom s posebnimi potrebami poučevanje glasbene teorije in glasbil. Prav tako sta predlagala izvedbo pilotnega projekta, prek katerega bi lahko med otroci s posebnimi potrebami spremljali učinke glasbenega poučevanja in vpliv glasbe na njihove sposobnosti.

V razmislek se daje tudi pobuda, da bi se v obstoječe študijske programe glasbene pedagogike, ki se izvajajo na Univerzi v Ljubljani in Univerzi v Mariboru, vključil specifičen predmet, ki bi vseboval učne vsebine, ki bi prihodnjim glasbenim pedagogom zagotovile ustrezno usposobljenost za kakovostno delo z otroci s posebnimi potrebami. Dejstvo je, da tudi v glasbenih šolah, podobno kot v osnovnih šolah, potrebujejo dodatno pomoč specialnih pedagogov in ustrezno usposobljenih kadrov.

Državni svetniki so pobudo, naslovljeno na Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, Zavod Republike Slovenije za šolstvo, Univerzo v Ljubljani ter Univerzo v Mariboru, podprli.

 

Spletno uredništvo

VIR: Mestna občina Velenje