Po spletu krožijo informacije, da Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo letos načrtuje javni razpis za električna kolesa. Subvencije naj bi se delile prek Borzena. Denar pa naj bi črpali iz neporabljenih sredstev Sklada za podnebne spremembe, kjer je za brezemisijska vozila letos skupno na voljo 45 milijonov evrov.

Poslanec Jožef Jelen je na na ministra za okolje, podnebje in energijo mag. Bojana Kumra naslovil pisno poslansko vprašanje v zvezi z javnim razpisom za električna kolesa.

Celotno poslansko vprašanje objavljamo spodaj:

Po spletu krožijo informacije, da Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo letos načrtuje javni razpis za električna kolesa. Subvencije naj bi se delile prek Borzena. Denar pa naj bi črpali iz neporabljenih sredstev Sklada za podnebne spremembe, kjer je za brezemisijska vozila letos skupno na voljo 45 milijonov evrov.

Ne glede na to, da se državljani sprašujejo kako bodo preživeli iz meseca v mesec zaradi novih davkov, dražje hrane, višjih cen električne energije, država načrtuje nove subvencije, tokrat za električna kolesa. Nesmisel in kontradiktornost subvencije je ponazoril ekonomist Matej Lahovnik: “Z eko dajatvami polnijo eko sklad in dražijo elektriko, da iz eko sklada subvencionirajo nakup električnih koles, s katerimi povečajo porabo elektrike in zmanjšajo porabo kalorij. To je naše butalsko krožno gospodarstvo.” Dodal je še, da “če bi vlada želela, da sami odločamo, kaj bomo s svojim denarjem, bi nižala in ne višala dajatve, tako pa nam dvigajo dajatve za neumno subvencioniranje električnih koles, ljudje pa se sprašujejo, zakaj so elektrika in drugi energenti dragi”. Naj tem mestu naj opomnim, da se zeleni prehod lahko dela samo z zmanjševanjem porabe električne energije.

Na drugi strani pa bi bilo vredno tudi razmisliti, če ne bi bilo bolje, da subvencija cilja neposredno na obstoječe lastnike avtomobilov in bi s tem pripomogli k zmanjšani rabi osebnega avtomobila za dnevne migracije. Npr. analize učinkov na Švedskem kažejo, da je pri podobnem ukrepu kar 23% kupcev električnih koles povsem opustilo rabo avtomobila za dnevno migracijo, več kot pol (54%) pa jih je zmanjšalo rabo osebnega avtomobila. Ker pa subvencija ni bila vezana na lastništvo osebnega avtomobila, je bilo veliko kupcev, ki z električnim kolesom niso nadomestili rabe osebnih avtomobilov.

Glede na navedeno sprašuje:

1. Kdaj lahko pričakujemo javni razpis za subvencioniranje električnih koles?

2. Koliko denarja bo razdeljenega za subvencije za električna kolesa?

3. Kakšni bodo pogoji za pridobitev subvencije?

4. Kdo bo upravičen do subvencij?

 

 

Spletno uredništvo