Zavedam se, da je potrebna temeljita razprava in prehod na trajnostno naravnane oblike prevoza, ki bi razbremenile cestni promet in zmanjšale emisije toplogrednih plinov, toda žal se železnica, ki pri transportu velja za okolju prijazno alternativo, v našem primeru ne more šteti za cestnemu prometu konkurenčen sistem.
Poslanec Jožef Lenart je na ministrico za infrastrukturo mag. Alenko Bratušek naslovil pisno poslansko vprašanje v zvezi z zamudami vlakov.
Celotno poslansko vprašanje objavljamo spodaj:
Spoštovani, v Sloveniji smo v zadnjih letih naredili smele načrte k trajnostni mobilnosti. Še posebej izrazito t.i. razogljičenje zraka ter minimalni ogljični odtis pri potovanjih zagovarjate na vašem ministrstvu in v vladi dr. Roberta Goloba, ki zahteva rigorozno upoštevanje ukrepov za varstvo okolja in zraka. Spomnimo se tudi slogana ene prejšnjih vlad »tovornjake na vlake«, na katerega ste pripomnili, da je sedaj pa vse na predsedniku vlade dr. Miru Cerarju. Ker se torej vsi zavedamo, da bi moderni železniški sistem, ki bi sprejel ves tranzitni tovorni promet, rešil prometni kolaps, tako na cestah kot na železnicah, naj dodam še vašo objavo na družbenem omrežju z dne 19. 2. 2022.
Gospa ministrica mag. Alenka Bratušek v času predvolilne kampanje na svojem FB profilu objavite: »Včeraj sem se peljala z vlakom v Ljubljano. Nakup novih vlakov je bil zadetek v polno. Udobna vožnja, vsa moderna tehnologija in z obnovami prog, ki smo jih zastavili, se bo dvignila tudi hitrost potovanja.«
Spoštovana ministrica, sedaj je pa vse na vas, zato se moje vprašanje navezuje na katastrofalne zamude vlakov Slovenskih železnic.
Tudi sam sem, tako kot vi in drugi državljani, navdušen nad udobno vožnjo modernih vlakov in sem se zato prejšnja leta večkrat peljal na delo z vlakom. Ta je na relaciji Ptuj-Ljubljana velikokrat zamujal. Vendar pa »le« za kakih 20 minut do pol ure. V zadnjem letu pa je to zamujanje preraslo v popoln zlom železniškega potniškega prometa, kar dokazujejo številna pisma bralcev in članki v medijih. Zaradi naslednjih v nadaljevanju navedenih primerov se vedno več zaposlenih, »dnevnih vozačev na delo«, spet raje odloča za vožnjo z avtom, saj vlak ni zanesljiv. Prav tako so zaradi zamud naših vlakov avstrijske železnice prekinile nekatere pomembne železniške povezave, in sicer iz Slovenije do Dunaja in Frankfurta.
Naslov na spletnem portalu N1info z dne 4. 7. 2023: »Vikend odisejada na slovenskem vlaku: kako sem namesto dveh potoval štiri ure«. Novinar opisuje svojo izkušnjo vožnje z vlakom iz Ljubljane do Poljčan, ki je trajala kar 4 ure (2 urna zamuda).
Članek objavljen na spletnem portalu Sobotainfo dne 4. 7. 2023 z naslovom: »Še ena obupna vožnja z vlakom: Od Ljutomera do Kopra osem ur in pol«. Članek navaja bralca, ki pravi, da je vožnja od Ljutomera do Kopra namesto 5 ur in 30 minut trajala 8 ur in 30 minut. Torej kar tri ure dlje.
Dne 19. 7. 2023 sem se pisec tega poslanskega vprašanja odpravil z vlakom v Ljubljano, kjer sem bil dogovorjen na uradu zaradi urejanja listin. Po voznem redu bi moral vlak »Inter city« iz Ptuja odpeljati ob 6.52 ter prispeti v Ljubljano ob 8.59. Prispel sem okrog 12. ure. Potniki smo v Litiji stali več kot dve uri, medtem čakali na pojasnila, navodila za nadaljevanje poti ali vsaj opravičilo Slovenskih železnic. Tega nismo dočakali.
Dne 27. 7. 2023 me je državljanka obvestila o njeni poti z vlakom v Ljubljano iz smeri Ptuja. Vozni red: odhod iz Ptuja ob 14.22 – prihod v Ljubljano ob 16.35. Vendar je bil odhod vlaka iz Ptuja ob 14.40 ter prihod vlaka v Ljubljano z enourno zamudo. Uporabnica je zamudila na poslovni sestanek.
Na osnovi opisanega sprašuje:
1. Ali je vozni red vlakov Slovenskih železnic samo še za okras? Glede na vaše obljube, da se bo hitrost potovanja povečala me zanima, kaj boste storili, da se bo stanje izboljšalo oziroma zamude vlakov zmanjšale ter da se hitrost potovanja vsaj normalizira?
2. Kako komentirate svojo vlogo pri urejanju tega problema? Ali ste uspešni pri reševanju prometnih zastojev?
3. Ali menite, da smo del problema za zastoje na slovenskih cestah tudi vozniki osebnih vozil in ne le vozniki tovornjakov?
4. Kaj boste naredili za izgradnjo modernega železniškega sistema, ki bi sprejel ves ta tranzitni tovorni promet, ki zdaj na cestah ogroža naša življenja?
Spletno uredništvo