Skoraj smo se že veselili znižanja cen na bencinskih črpalkah, ampak Golobova vlada je tudi to preprečila s povečanjem trošarin in dodatkov za biokomponente.
Na drugi strani so se pri naših sosedih na Hrvaškem cene naftnih derivatov znižale, zaradi česar je dizelsko gorivo zdaj tam bistveno cenejše kot pri nas – razlika znaša kar 10 centov na liter.
Aktualna vlada je dvignila trošarinski davek za pogonska goriva in kurilno olje. V Sloveniji vlada določa cene goriv le na črpalkah izven avtocest, medtem ko so na Hrvaškem državno določene cene veljavne tudi na avtocestah.
Razlogi za rahlo znižanje cene nafte so gospodarske težave na Kitajskem, šibki gospodarski kazalniki v Evropi in povečana proizvodnja ameriških naftnih družb. Sredozemski trgi so sledili tem trendom, kar je vplivalo tudi na znižanje cen. Poleg tega je evro v primerjavi z dolarjem pridobil približno odstotek vrednosti, kar nekoliko zmanjšuje pritisk na cene goriv v evrih.
Kljub nedavnim razpravam o maržah trgovcev, ki po zadnjih dvigih znašajo približno 6,8 odstotka pri bencinu in 6,6 odstotka pri dizlu, vse dajatve državi v Sloveniji predstavljajo približno 54 odstotkov cene bencina in 50 odstotkov cene dizla. Na Hrvaškem so te dajatve nekoliko nižje, drobnoprodajne cene pa so kljub višjim maržam trgovcev (približno 12 centov na liter) nižje.
V preteklosti so bile cene naftnih derivatov pri nas bistveno nižje kot pri sosedih. Poleti leta 2020 sta liter 95-oktanskega bencina in liter dizla v Sloveniji stala približno 1 evro -a danes so goriva na Hrvaškem cenejša, to pa je posledica nižjih davkov (trošarin) in dodatkov za biokomponente.
Spletno uredništvo