Ministrica za digitalno preobrazbo zelo pogosto obiskuje izobraževalne institucije. To počne kljub temu, da je v vrtcih in šolah prepovedano delovanje političnih strank. Kakršna koli politična propaganda je prepovedana tudi v statutih univerz, ki imajo avtonomijo zagotovljeno celo z Ustavo Republike Slovenije.
Vodja poslanske skupine Jelka Godec je na ministrico za digitalno preobrazbo dr. Emilijo Stojmenovo Duh naslovila pisno poslansko vprašanje glede obiskov izobraževalnih institucij.
Za vas spodaj objavljamo poslansko vprašanje v celoti:
V tem tednu smo na Twitter profilu vašega ministrstva ponovno lahko izvedeli, da ste obiskali eno izmed izobraževalnih institucij, kjer ste se srečali z zaposlenimi in šolajočimi. Zanimivo, takšnih obiskov je bilo, odkar ste postali ministrica, zelo veliko.
Gre za precej občutljivo področje, kjer se lahko hitro pojavi očitek o širjenju političnih idej ali celo delovanju političnih strank, kar je sicer strogo prepovedano po celotni vertikali izobraževalnega prostora. 72. člen Zakona o financiranju vzgoje in izobraževanja, ki govori o avtonomiji šolskega prostora, denimo, izrecno narekuje: »Dejavnosti, ki niso povezane z vzgojo in izobraževanjem, se lahko izvajajo v javnem vrtcu oziroma šoli samo z dovoljenjem ravnatelja. V vrtcih in šolah je prepovedano delovanje političnih strank in njihovih podmladkov.« Kakršna koli politična propaganda je, denimo, prepovedana tudi v statutih univerz, ki imajo avtonomijo zagotovljeno celo z Ustavo Republike Slovenije.
Glede na to, da ste si kot ministrica zadali nalogo digitalne preobrazbe Slovenije, hkrati pa že od nastopa vaše funkcije ne podpirate uvedbe obveznega predmeta računalništva in informatike v osnovnih šolah, so vaši obiski od osnovnih šol do fakultet najmanj nenavadni.
Sprašuje sledeče:
1. Koliko in katere izobraževalne institucije ste obiskali, odkar ste ministrica?
2. Pri katerih obiskih ste prejeli vabilo in pri katerih obiskih ste se povabili sami? Prosim, da odgovoru priložite vsa prejeta vabila in vse prošnje/ponudbe za obisk z vaše strani.
3. Ali vaše pogoste obiske izobraževalnih institucij razumete kot vnašanje politike v izobraževalni prostor? Če ne, zakaj ne?
Spletno uredništvo