Kaj je oz. bo ministrstvo storilo glede problematike pomanjkanja učiteljev?

Tudi letošnje poletje se številni ravnatelji ukvarjajo ne le z obnovitvenimi deli na šolski infrastrukturi, temveč zlasti z iskanjem prepotrebnega kadra. Po ocenah sindikatov ter Združenja ravnateljev in pomočnikov ravnateljev primanjkuje približno 4000 učiteljev.

Poslanka Alenka Helbl je na ministra za vzgojo in izobraževanje dr. Darja Feldo naslovila pisno poslansko vprašanje v zvezi s kadrovsko stisko v vzgoji in izobraževanju.

Celotno poslansko vprašanje objavljamo v nadaljevanju.

Tudi letošnje poletje se številni ravnatelji ukvarjajo ne le z obnovitvenimi deli na šolski infrastrukturi, temveč zlasti z iskanjem prepotrebnega kadra. Po ocenah sindikatov ter Združenja ravnateljev in pomočnikov ravnateljev primanjkuje približno 4000 učiteljev. Osnovne šole so najbolj prizadete zaradi pomanjkanja učiteljev naravoslovja, srednje šole pa zaradi pomanjkanja učiteljev strokovnih predmetov. Mnogi že nekaj časa opozarjajo tudi, da bi slednje lahko negativno vplivalo na kakovost izobraževanja.

Medtem na ministrstvu zanikate navedene številke in s svojo kreativno matematiko omiljujete stanje, češ da gre za pomanjkanje približno 700 polnih delovnih mest učiteljev, kar šole verjetno potrebujejo po manjših deležih. A zaradi takšnega tolmačenja se dejstva ne bodo prav nič spremenila. Če dve šoli potrebujeta učitelja za polovični delovni čas, ena je na Primorskem, druga je na Goriškem, potem se še vedno potrebuje dva učitelja in ne enega »polnega«.

Sprašuje sledeče:

1.     Glede na to, da ne gre za nov problem, kaj ste do danes že storili? Zanimajo me rezultati, ki so in še bodo dali konkretne učinke.

2.     Kaj še nameravate storiti oziroma kako se boste prilagodili novim in drugačnim željam ter pogledom mladih na učiteljski poklic?

3.     Kako boste preprečili, da zaradi morebitne fleksibilnosti zaposlovanja ne bo padla kakovost poučevanja?

 

 

Spletno uredništvo