Država mora s svojimi mehanizmi ustvarjati podlago za učinkovitost, enako dostopnost, dobre odnose in kakovost slovenske šole.

Poslanka Anja Bah Žibert je na vlado naslovila pisno poslansko pobudo v zvezi z dodatnimi spodbudami za vključevanje v formalno izobraževanje.

Celotno poslansko pobudo objavljamo spodaj:

Statistični urad Republike Slovenije je pred dnevi objavil podatke glede formalnega in neformalnega izobraževanja v letu 2022. Analiza zajema primerjavo z letom 2016, iz nje pa izhaja, da je v večini parametrov statistika v letu 2022 slabša.

Naj izpostavim nekatere:

–       V letu 2022 je bilo v formalno in/ali neformalno izobraževanje vključenih 43 % oseb, starih 18–69 let, kar je 4 odstotne točke manj kot v letu 2016.

–       Delež vključenih v izobraževanje se je v letu 2022 med mladimi zmanjšal, najbolj v starostni skupini 25–34 let, kar predstavlja upad za 10 odstotnih točk glede na leto 2016.

–       Med osebami s srednješolsko izobrazbo je bilo v letu 2022 v formalno in/ali neformalno izobraževanje vključenih 37 %, kar je 6 odstotnih točk manj kot leta 2016.

–       Med osebami z doseženo terciarno izobrazbo je bilo v letu 2022 v formalno in/ali neformalno izobraževanje vključenih 64 % oziroma 5 odstotnih točk manj kot leta 2016.

Cilj vsake na znanju temelječe družbe je, da dijaki, študentje in udeleženci vseživljenjskega učenja glede na svoje sposobnosti dosežejo najboljšo in želeno izobrazbo, država pa mora s svojimi mehanizmi ustvarjati podlago za učinkovitost, enako dostopnost, dobre odnose in kakovost slovenske šole.

Glede na vse navedeno na Vlado Republike Slovenije naslavljam pobudo za večjo dostopnost do izobraževanja v Slovenije, in sicer:

1.     Vlada RS naj sprejme ukrepe, s katerimi bodo akreditirani visokošolski zavodi za plačilo šolnin študentom omogočili večje število obrokov.

2.      Vlada RS naj sprejme ukrepe, s katerimi bo država lahko vstopila kot porok, v kolikor bo študent želel pridobiti kredit konkretno za plačilo šolnine.

 

Spletno uredništvo