Delajo domače naloge naše otroke psihične bolnike?

Foto: pixabay.com

O problemu domačih nalog smo že veliko pisali, prav zaradi tega smo bili veseli, da so se
končno oglasili tudi strokovnjaki, ki so našim trditvam v zapisih na nek način pritrdili.
V medijih smo zasledili zapis, ki govori o tem, da imajo učenci veliko preveč domačih
nalog.
Strokovnjaki so preverjali podatke glede domačih nalog za prejšnje generacije in za
primerjavo so vzeli zdajšnje učence in ugotovili, da so današnji veliko bolj in brez
potrebno obremenjeni.
Pojasnili so, da morajo današnji šolarji več ur (tudi do 8-ur) sedeti in poslušati snov –
potem pa doma še več ur ponovno sedeti in predelovati snov, pisati domače naloge, se
učiti.
Že v naših nekaj člankih smo napisali, da je to krivično – po 8 urah učenja, si tudi naši
šolarji zaslužijo počitek – tako kot delavec, ki pride domov za to, da se spočije za
naslednji dan.
Strokovnjaki so ugotovili, da obsežne domače naloge ne pripomorejo k večjemu
sprejemanju znanja – učinkujejo ravno obratno – pri učencih povzročijo stres, saj jim
nepotrebno jemljejo prosti čas.
Učenje v popoldanskem času ima pomen zgolj za študente, seveda, če izberejo smer
študija, ki jih zanima – ti so željni znanja s svojega področja.
Domače naloge v osnovni šoli, bi morale biti zgolj simbolične – 10 minut za prvi razred –
samo toliko, da se zavedajo določene obveznosti (kot jo imajo tudi starši, glede službe) –
ostalo bi moral biti njihov prosti čas, kjer bi spoznavali zakonitosti narave; zakonitosti
odnosov med družinskimi člani; obveznosti, kako ohranjati svoj dom; kako pripravljati
hrano; kako skrbeti za zdravo življenje in še vse ostale skrivnosti, ki so skrite v navaden
dan njegovih staršev ( na primer odnašanje smeti; prati perilo; iti po nakupih; okopati
fižol; prepoznati, kaj je peteršilj in kaj korenje; prezračiti stanovanje; plačati položnico;
pomesti predsobo; lupiti krompir;…).
In v resnici nismo omenili veliko stikov z naravo, ker vemo, da večina živi v blokih –
ostale pa, čeprav so na podeželju, jih je naše izobraževanje tako odtujilo od narave, da
niti ne prepoznajo rastlin in da se zanašajo na velike nakupovalne centre. Žalostno.
Po našem mnenju, se mora to spremeniti – otroci se morajo srečati z lesom, njivami,
vrtovi, gozdovi. To je naša prihodnost, če jo zares želimo!
Domače naloge morajo biti v opravljene v podaljšku – ko ob 16. uri končno pridejo
domov starši – morajo živeti s starši! V naravi, v domačih obveznostih in v vsem kar
zahteva realno preživetje.
Bomo izgubili še eno generacijo in jo odtujili od Slovenije – ali pa bomo zahtevali
odgovornost za plačane storitve šolstva in njihovo verodostojnost do odgovornosti
izobraževanja?
Ali pa bomo morda zahtevali, da se nekaj drastično spremeni v našem učnem sistemu, ki
proizvaja otroke z depresijo?
In ja, kako dolgo bomo še čakali – še več generacij odtujenih, nezainteresiranih in
uničenih talentov v Sloveniji, ki takoj zacvetijo v tujini – ali pa bomo to nemudoma
uredili?
No, kar se tega vprašanja tiče – spet smo zamudili vlado, ki bi to spremenila. Spet je bila
medijska gonja usmerjena v Šarca in je še kar naprej.
Kaj lahko storite?

Če si želite sprememb v učnih načrtih – ukrepajte! Ne obremenjujte svojih otrok po
nepotrebnem.
Tem, ki trenutno sestavljajo vlado, je malo mar za vas – in popolnoma nič koristnega vam
ne obljubljajo – samo še večjo zadolženost, namesto, da bi poskrbeli za kadre v naši
državi. Tu pa nastopi šolstvo!
Objemite svoje otročke in srečno!

Napisal: Mikki